PDA

View Full Version : The Pitcher - Smack (2010)

DJ_The_SP
01-01-2011, 18:17
The Pitcher - Smack (FUSIONCD-003-2)

http://3.bp.blogspot.com/_GyawwHfq-c0/TOP7MzA2T3I/AAAAAAAADpE/UdmaI16Z-GU/s320/The_Pitcher-Smack.jpg

Label: FUSION CD
Release: 15-11-2010

Tracklist:
1. The Pitcher - Mad Killer
2. The Pitcher - Little Bitch
3. The Pitcher - Release Me
4. The Pitcher ft. Zany & MC DV8 - Fuck Hardstyle
5. The Pitcher - Savor Time
6. The Pitcher - Sky Rocket
7. The Pitcher ft. MC Renegade - Smack
8. The Pitcher ft. Slim Shore - This is Who we Are
9. The Pitcher - Trigger
10. The Pitcher ft. Noisecontrollers - Shut Up
11. The Pitcher - La Nuit Noire
12. The Pitcher ft. B-Front - Noctus Noa
13. The Pitcher - Burn It
14. The Pitcher ft. Noisecontrollers - Cherish
15. The Pitcher - Start Rocking (D-Block & S-te-Fan Remix)
16. The Pitcher - Bangrindin' (Noisecontrollers Remix)
17. D-Block & S-te-Fan - Kingdom (The Pitcher Re-Amp)

Album sampler:

http://www.youtube.com/watch?v=EUHXmWvfM6k&feature=player_embedded

------

Vrij recentelijk gereleased, het nieuwe album van The Pitcher!
Ik zag dat er nog niet veel activiteit was in dit subforum (Hardere stijlen).
Post hier je feedback of review van het album!
(Kunnen we tevens zien of er nog wat CC members actief zijn welke zich met hardere stijlen bezig houden :) .... ik hoop in ieder geval dat, dat er nog een hoop zijn!)

Jervans
01-01-2011, 19:54
Heb het album nog niet geheel beluisterd, maar over het algemeen staat The Pitcher voor kwaliteit. Ff snel wat samples geluisterd, vooral 'Burn it' en die platen met de Noisecontrollers springen er voor mij wel tussenuit.

Zal binnenkort het hele album eens beluisteren.

sphinx
02-01-2011, 11:45
Zit m ff snel te beluisteren en t is naar mijn mening een prima album. Vind vooral 'Smack' een fijne track. Verder heb ik niet echt tracks die er bovenuit steken..

dj double b
02-01-2011, 11:54
Aaaaah, the Pitcher, doet me weer denken aan dit filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=gthqiR_udfE

sphinx
02-01-2011, 12:08
:D

dj double b
02-01-2011, 12:18
Maar ff serieus, er word altijd geroepen dat hardcore dood is, maar hoe zit dat met hardstyle? Word dit nou nog een beetje verkocht? Zijn en nog hardstyle feestjes die bezocht worden? Of kan ik m'n hardstyle platen aan een museum doneren?

sphinx
02-01-2011, 13:42
je mag ze ook gewoon aan mij doneren hoor

Rickson
02-01-2011, 20:02
de verkopen zijn voor alle stijlen minder. maar hardcore verkocht altijd nog meer dan hardstyle zelfs.

Deejayjop
02-01-2011, 21:49
Heb het idee dat hardcore zelfs meer in trek is dan hardstyle de laatste tijd (mainstream hc dan wel). Hardstyle gaat ook steeds meer richting hardcore, paar bpm lijkt soms het enige verschil..

Ontopic: Wat een run op albums de laatste jaren (sinds Project One), dit is weer de zoveelste waar waarschijnlijk gewoon een jaar op geteerd wordt...Jammer

DJ_The_SP
03-01-2011, 12:41
Hardstyle minder in trek de laatste tijd? Ik dacht het niet...
Aan de andere kant zou ik het niet eens erg vinden, ietsje minder commercie mag best.
En het feit dat Hardstyle op Hardcore zou lijken daar ben ik het _helemaal_ niet mee eens.
Er zijn artiesten die een hardcore achtergrond hebben, echter is zelfs bij hen op wat lichte invloeden na de gelijkenis ver te zoeken.
Ik zou een zelfde discussie op doen waaien op dit forum wanneer ik zou zeggen dat Trance/Dance/Progressive of Deep house/Microhouse tegenwoordig één pot nat was. Substijlen etc. zijn er niet voor niets.

dj double b
03-01-2011, 12:56
Maar, het is toch wel minder in trek dan in the tijd van pump it loud?

DJ_The_SP
03-01-2011, 13:20
Daar zou je exacte cijfers op na moeten slaan, maar ik denk zelf van niet.
Zeker niet als je kijkt hoe veel events Q-Dance en B2S vandaag de dag organiseren (en dan komen daar de USA en Australia tours nog eens bij....die waren er een aantal jaar terug niet voor deze stijl).

Deejayjop
04-01-2011, 20:43
Ja internationaal wordt het wel groter idd. Snap niet waarom je de gelijkenis tussen mainstream hardcore en de zogenaamde raw hardstyle niet ziet? Verschillen zijn toch erg minimaal... Kan ook aan je eigen muzikale voorkeur liggen natuurlijk. Ik vind de hardstyle van vandaag de dag gewoon niet meer tof.

Speejay
05-01-2011, 15:15
Hardstyle is al ongeveer 2 jaar praktisch dood, hetgeen wat nu als 'hardstyle' wordt gepresenteerd is nu-style. Compleet andere structuur en andere geluiden en het trekt ook een ander publiek.

Mik
06-01-2011, 21:27
http://www.youtube.com/watch?v=EDtvbBlht-Q

3. The Pitcher - Release me; Michel Pollen heeft lekker z'n eigen track melo gekopieerd (vanaf 3:00) van een paar jaar terug haha geniaal :D. Wel lekkere track trouwens! Vriend van me liet t album net horen, ben niet heel erg een hardstyle fan maar wel van Michel Pollen. Smack, Release me, Little Bitch, Kingdom, Cheris en Sky Rocket springen er voor mij uit. De rest doet me niet zoveel :)

SrojS
11-01-2011, 14:23
Interessant! Deze ga ik luisteren.