View Full Version : [House] Erik van Wegen - Nogzondernaam
Dilandro
05-01-2011, 15:02
Al een tijdje bezig met dit nummer, waar ik inmiddels een haat-liefde verhouding mee heb.. Heel veel versies gehad, maar nu is ie bijna klaar! hoop ik.. :o
http://soundcloud.com/erikvanwegen/stekkerloos4
luister dit normaal gesproken niet maar moet zeggen dat ik m erg fijn vind :) lekkere intro, prima track!
Ik vind de dissonante tonen vanaf 3 minuten niet zo tof, maar verder zit ie lekker in elkaar. Misschien dat je nog iets meer emotie kan toevoegen in de break met een stringetje? Percussie knispert echt heerlijk! <3
The Green Link
05-01-2011, 22:42
Het begin is bijzonder chill. Lekker sfeervol plaatje. Misschien dat een mooie baslijn de boel nog wat omhoog zou kunnen stuwen. Ik vind de percussie een beetje aan de droge kant.
Ik ben het met Sandji eens over die dissonante tonen. En over die pad na de break; ik zou die noise weghalen die je erin verwerkt hebt :). Sterkte track verder man!
hou hier normaal niet zo van maar ik heb hier wel wat bij....erg lekker deuntje!!!!mooie sounds gebruikt en mooie akkoorden!toppie man!
Super intro! Ben het wel eens met The Green Link dat een vette zoemende subbass het wel goed zou doen. Lekker chill trackje maar ook ik vind de dissonante noten wat minder. Percussie is wel erg lekker, vind t juist wel tof dat ie zo droog is :)
Dilandro
07-01-2011, 12:28
Thanks voor de comments. Ik ga er mee aan de slag! (y)
Ik vind de groove/swing helemaal geweldig hier! En die werd mij pas rond 0.47 sec duidelijk!
Intro is inderdaad erg chill, hou er zelf ook erg van om wat spanning in een intro te brengen om mensen te boeien.
Die verkrachte steeldrums op 1.45 zijn ook welkom, kan dat enorm waarderen. Je verwachte ze totaal niet maar smelten heerlijk samen in deze track. Rond de 2.40 verwacht ik meer en gelukkig komt daar net de break. Die dissonante noten zou ik er direct uitgooien, dat breekt je nummer af. Vind dat echt storend.
2e breakje komt goed uit, even geen dissonante noten :D,
Ik moet zeggen dat het qua percussie niet allemaal hoogstaand is maar dat heeft deze track ook totaal niet nodig, het wordt gedragen door de accoorden/melodie. Wel jammer dat ie ineens is afgelopen !
lekker !
Zit goed in elkaar, maar die hoge 'marimba' sounds (met die noise) vind ik niet mooi. Tenminste de melodie.
Melodie in de break is op veel simpelweg lelijk. Dissonantie ten top! Waarom speel je hier niet een melodie die wel klopt met de onderliggende bass+lead? Verder fijn plaatje, goed laag en lekkere heldere afmix.
Lekkere track Dilandro... kreeg er in het begin een beetje een Air gevoel bij. Ik geloof dat ik de enige ben maar ik vind dat dissonante in de break niet eens verkeerd, als het niet te lang duurt wordt het niet echt storend wat mij betreft. Kan dat soort dingen altijd wel waarderen als luisteraar van vage muziek :)