View Full Version : Wintersport
Soundmaster M
08-02-2011, 09:28
De week voor carnaval ga ik, voor het eerst, wintersporten.
Nou heb ik van mijn oom al een skipak en snowboots kunnen lenen maar wat heb je nou allemaal ogmeer nodig? En wat is er handig om verder mee te nemen??
Winterkleding
Zonnebrandcreme
Soundmaster M
08-02-2011, 14:25
Check!
Vooral die zonnebrand had ik zelf nog niet echt bedacht, beetje stom want zonnebril stond wel al op de lijst..
Je kunt echt keihard verbranden op wintersport. Maar je kent vast mensen die dat wel eens is overkomen. Of op zijn minst mensen die thuis komen met een bruin gezicht maar bleek rond de ogen.
En ik weet niet met wie je gaat en waar naar toe. Maar neem anders ook wat mee om s'avonds te doen. Vorig jaar was ik met een bus studenten in een stadje waar verder niet heel veel te doen was. Met dobbelstenen, kaarten en drank kan het dan super gezellig worden. Verder hadden we ook een oude PS2 mee met Singstar voor als er genoeg drank naar binnen was gegaan.
dj double b
08-02-2011, 18:25
Zonnebril meenemen, handschoenen, muts/oorband-unit. Zelf heb ik bij het snowboarden altijd zo'n multi-tool bij me. Mocht er iets misgaan met de bindingen dan kan ik het misschien zelf vastdraaien :)
Rubbereend
09-02-2011, 12:15
Ter illustratie van dat punt dat hierboven ergens gemaakt wordt, mijn hoofd:
http://jmengers.com/uploads/afbeelding%20136_small.jpg
Ik zou zonnebrand meenemen
dj double b
09-02-2011, 13:19
Ga je eigenlijk skifahren of snowboarden? Bij snowboarden vind ik een stel goede handschoenen een mist. Je moet heel vaak gaan zitten voor je bindingen en waardoor je ook continu met je handen in de sneeuw zit. Bij skiën heb je daar minder last van.
Soundmaster M
11-02-2011, 11:21
Het is mijn eerste keer dus ik ga skien, zeker ook omdat Floor en haar familie de laatste dag altijd een flinke tocht gaan maken en als je dan pas 5 dagen snowboard dan lig ik sowieso achter (iedereen heeft al 5+ jaar ervaring). Over het 's-avonds doen gedeelte hoef ik me niet druk te maken, de oom en tante van Floor hebben een eiegen appartement in hetzelfde complex als waar wij er een huren en die hebben genoeg spullen liggen daar. Het gaat mij puur en alleen om de noodzakelijke kleding e.d.
Ik hoorde dat er speciale ski-sokken zijn, is dat een aanrader?
Normale sokken is niet handig omdat je skischoen om je been klemt en hoger is dan de sok. Hierdoor wordt dus steeds het elastiek vd sok in je been gedrukt. Na 2 dagen super irritant. Zoek een warme sok die boven de schoen uit komt.
Soundmaster M
23-02-2011, 23:28
Even een updateje van wat ik heb:
Winterkleren (doh), Skipak, Skibril, Handschoenen, Skipulli, Muts, Skis, schoenen, helm, snowboots, skisokken, zonnebrand.
Nog meer dingen die ik mee moet nemen (afgezien van de gewone spullen als toiletartikelen enzo)??
mad-pittbull
24-02-2011, 07:30
En wat doe je aan onder je skipak?
Soundmaster M
24-02-2011, 10:00
T-shirt, Ski Pulli en als dat te koud is nog een vest.
Snowboarden is niet hetzelfde als skateboarden
Shaun White denkt daar anders over :D
http://www.youtube.com/watch?v=9Wwi3E1hrVk&feature=player_embedded#at=39
Zo, en nu weer de zon in!
Vandaag een nieuwe plank (2e hands) opgehaald.
Kwam ik thuis en wilde ik m meteen even een goede waxbeurt geven, zie ik opeens dat de kant er bij de tail uit ligt... Damn!
Meteen maar even een mail naar de verkoper gestuurd dat ik de plank terug kom brengen.
(ben benieuwd naar zijn reactie)
Wel stom dat ik het bij hem thuis niet heb gezien. Ik heb de front- en backside helemaal geinspecteerd, en grondig naar de base gekeken, maar had dit over het hoofd gezien.
Eén week in de sneeuw met deze plank en ik kan hem daarna bij het vuilnis zetten..
Heb sinds gister een nieuwe jas!
http://cdn4.coresites.mpora.com/whitelines_new/wp-content/uploads/2011/11/Whitelines-buyers-guide-jeremy-jones.jpg
O’Neill Jeramy Jones Experience 3L Jacket!
Fucking chill ding!
mad-pittbull
11-01-2013, 17:18
En een nieuw kapsel zo te zien!
Ja ik ga morgen naar de kapper :D