PDA

View Full Version : [Progressive] Michael Feihstel & Ve - Sole Human (Stefan Vincent arpy interpretation)

stefannn
08-02-2011, 17:13
nieuwe remix,
erg lang bezig geweest met het vinden van de juiste geluiden,
arrangement daarentegen in een uurtje of 2 klaar :)

komt over een tijdje uit op a must have.

http://soundcloud.com/stefanvincent/michael-feihstel-ve-sole-human

The Green Link
14-02-2011, 18:26
Lekkere kick, geinige achtergrondsounds in het begin. Opbouw duurt wel erg lang. Vocal vind ik maar niks. De mix is niet verkeerd, maar het repeterende leadstabje gaat me op een gegeven moment wel hinderen. De track zou best een paar minuten korter kunnen, daar wordt 'ie imho niet slechter van.

Q-Baze
16-02-2011, 11:18
ik geloof niet in tracks die in een "uurtje of 2" in elkaar gezet zijn :tough
Daarom ga ik ff luisteren.

Ik kan je nu al zeggen dat ik niet naar de volledige 11 minuten zal luisteren.
Dat is gewoon TE lang om mijn aandacht te trekken, lukt je niet.

Die kick is inderdaad wel lekker.
Wel een hoog loop gehalte zo naar die eerste minuut.
Dan komt dat melootje inzetten, persoonlijk vind ik het TE simpel om daar de 2e minuut alleen maar mee te vullen. Ik mis de afwisseling.
Die vocal die er in komt (3e minuut), is zeer welkom, het wisselt direct af.
Nu begint dat melootje te irriteren...Die strings daarentegen vullen wel weer aan.

Verder ben ik er even doorheen geskipt en hoor ik nog leuke dingen voorbij komen, zoals de hats en dat 808 rimshot bijvoorbeeld.

Mijn tip: drastisch inkorten en er ff voor gaan zitten wat arrangement betreft. Daar valt een hoop winst te behalen.

stefannn
16-02-2011, 13:48
nu ben ik wel benieuwd of je deze plaat ook te lang vindt: http://www.youtube.com/watch?v=wYlMRP7e6as

Freak!
16-02-2011, 13:49
ghehe, eat that Sasha en Cattaneo, jullie sets bevatten zeer saaie tracks.

Meesterwerkje dit weer Stefan. Dit soort 'trip-tracks' mogen best een keer 11 minuten duren. Dj's knippen toch hun favoriete stuk eruit met Ableton.

The Green Link
16-02-2011, 22:40
ghehe, eat that Sasha en Cattaneo, jullie sets bevatten zeer saaie tracks.
Hoewel je met deze ironische opmerking waarschijnlijk onbedoeld wel een punt maakt (want die saaie tracks zijn er inderdaad zeker), gaat het mij hier puur om deze track. En die vind ik te lang voor de ideeën die erin zitten.

stefannn
16-02-2011, 22:56
ok. nouja thx voor je feedback maar ik hou em zoals ie is.

The Green Link
16-02-2011, 23:00
Dat is jouw goed recht en daar heb ik dan ook totaal geen problemen mee. (y)

Emiel
19-02-2011, 13:53
heel erg tof dit :) no offence verder maar als je begint over inkorten heb je er imo weinig kaas van gegeten. dit soort tracks draaien juist om zo'n episch lange opbouw.

Dave-PL
20-02-2011, 00:33
No offence maar ik vind dergelijke tracks oersaai omdat er helemaal niks in gebeurt. Ook mis ik iets vernieuwends terwijl dat iets is dat zoek in progressive.
Als je een track van 11 minuten hebt, moet je wel een echt goed idee hebben wilt het de moeite waard zijn om er 11 minuten naar te luisteren.

stefannn
20-02-2011, 04:04
ìk denk dat zoiets toch een smaakdingetje blijft eigenlijk.
maar wat voor vernieuwends bedoel je dan precies? want als ik kijk naar sommige nieuwe platen in het genre progressive heb ik juist meer het gevoel dat zij vervallen in oude genregewoontes.
het is niet zo dat ik probeer buiten de gebaande paden te produceren wat betreft genres maar ik probeer de clichés toch wel zeker te vermijden.
dat er niks in gebeurt ben ik niet met je eens trouwens,
maar dat zal wel weer een smaakding zijn...

Dave-PL
20-02-2011, 12:14
Met iets vernieuwends bedoel ik iets dat niet zo vaak tot nooit is gedaan

stefannn
20-02-2011, 21:44
dus je vindt 99% van alle progressive saai

u-rek
02-03-2011, 02:47
Ken het origineel niet maar moet zeggen dat ik als `leek` op het gebied van progressive toch wel hard uit mijn dak kan gaan op de stijl die je hier neerzet.. Je laten meevoeren 11 minuten lang... Alhoewel ikzelf de vocal op het eind nog had laten terugkomen...

stefannn
02-03-2011, 02:55
thx :)

voor de geïnteresseerden, dit is het origineel:
http://soundcloud.com/michaelfeihstel/michael-feihstel-ve-sole-human-original-mix