View Full Version : [Album] A State Of Trance 2011
Hij is er weer binnenkort, de nieuwe ASOT 2011 CD met de bekende beach sound op CD1 en de clubsound op CD2. De laatste editities hebben me behoorlijk kunnen bekoren, en dan metname de relaxte on the beach sound. Ook nu staan er weer een aantal splinter nieuwe tracks op, ben dus benieuwd!
A State of Trance 2011 will be released March 18th.
Disc 1: On The Beach
1. Triple A – Winter Stayed (Armin van Buuren’s On the Beach Intro Mix)
2. The Blizzard & Omnia – My Inner Island
3. Mike Shiver vs Matias Lehtola – Slacker
4. Dreas vs Alex Robert – Mormugao (Alex Robert 2011 Mix)
5. Anhken – Always Look Back
6. Nuera – Green Cape Sunset
7. Rex Mundi – Sandstone
8. Robert Nickson & Thomas Datt – Godless (Protoculture Remix)
9. Bobina – Lamento Sentimental
10. Mark Otten – Libertine
11. Max Graham feat. Neev Kennedy – So Caught Up
12. Ashley Wallbridge – Moonlight Sonata
13. Beat Service feat. Cathy Burton – When Tomorrow Never Comes
14. Arty & Mat Zo – Rebound
Disc 2: In The Club
1. Ron Hagen & Al Exander – Now Is The Time (Armin van Buuren’s Intro Edit)
2. Super8 & Tab feat. Julie Thompson – My Enemy (Rank 1 Remix)
3. Shogun – Skyfire
4. John O’Callaghan & Timmy & Tommy – Talk To Me (Ørjan Nilsen Trance Mix)
5. Armin van Buuren presents Gaia – Status Excessu D (ASOT 500 Theme)
6. Mark Eteson – Blackboard (Jon O’Bir Remix)
7. Daniel Kandi & Phillip Alpha – If It Ain’t Broke
8. Andrew Rayel – Aether
9. Ørjan Nilsen – Between The Rays
10. Armin van Buuren feat. Winter Kills – Take A Moment (Alex M.O.R.P.H. Remix)
11. Lost World – Stargazer
12. Aly & Fila feat. Jwaydan – We Control The Sunlight
13. Juventa – Dionysia
14. Bjorn Akesson – Painting Pyramids
15. Laura Jansen – Use Somebody (Armin van Buuren Rework)
Ben benieuwd. Ik moet zeggen dat ik weinig echte trance cd's meer koop maar deze staat toch nog wel op m'n lijstje. Ik hoop trouwens dat 'ie beter is dan ASOT2010 want die viel me echt tegen.
Armin introduceert een aantal tracks. Kan eerlijk gezegd weer niet wachten, ben een grote fan van dit album!
http://www.youtube.com/watch?v=befwuLW90P0
De eerste track is ook in zijn geheel te luisteren. Ben echt een grote liefhebber van Ana Criado, damn wat heeft zij een stem om verliefd van te worden. Perfect voor een vocal track met veel emoties:
http://www.youtube.com/watch?v=CboYDPEwwNo
Nice, ik kijk er al naar uit :D
Ben echt een grote liefhebber van Ana Criado, damn wat heeft zij een stem om verliefd van te worden.
Ze heeft voor mij toch wat kracht verloren tijdens de laatste Armin Only. Ze zong live 'Down to Love' en dat viel eigenlijk heel erg tegen live.
Ben erg benieuwd naar de compilatie. Ik hoop dat er weer eens wat van die coldharbour-achtige platen op staan. Dat was in het begin van de serie ook en die platen zijn me persoonlijk het meeste bijgebleven.
Joh live zijn ze allemaal veel en veel minder. Ik herinner me nog een Justina Suissa op een Armin Only van jaren terug, ook drama ivm de track op cd. Is ook geen maatstaf denk ik want zo'n vocal wordt natuurlijk wel helemaal in een track gemixt, tot de kleinste details aan toe.
Luister af en toe nog asot op de achtergrond maar vindt er eigenlijk weinig boeiends meer aan tegenwoordig. Tot asot 499. Bij bijna elke plaat veer ik op uit mijn stoel, jezus wat een enorm vette nummers. Beloofd wat voor de asot CD, die ik vorig jaar helaas wat matigjes vondt.
Meen je dat?
Ik vond 499 nou net een van de mindere uitzendingen van 2011. Ben dan ook wel benieuwd naar de compilatie die vrijdag hopelijk op de deurmat valt.
Welcome back trouwens!
Welcome back trouwens!
Tnx, was al een tijdje aan het meelezen maar vond dit toch de moeite waard :)
Maar ja, luister asot eigenlijk altijd op de achtergrond en luister daarom maar half waardoor het eigenlijk altijd een beetje een monotone stroom trance wordt. Maar hier zaten echt wel wat dingen in die mijn gehoor kietelde, wel vooral in het eerste uur moet ik zeggen.
Maar zal wel weer smaak zijn, ben benieuwd naar de compilatie! Gaat iemand nog naar asot 500 trouwens?
Over smaak valt niet te twisten.
Maar erover met elkaar in discussie gaan is des te leuker. ;)
Dan zal ik de 2 beste even toelichten:
Gareth Emery - El Segundo (Arty Remix)
Tot aan het eind van de break niet zo heel boeiend, melodie wel aardig, maar een hele, hele lekkere beat. Heel ritmisch met de korte basjes, hoor ik niet zo vaak in trance.
Maar de echte knaller is Arty & Mat Zo – Rebound. Echt zo'n melodie die me de eerste keer precies op de goede plek raakt, die ga ik echt nog heel vaak luisteren. Zijn 2 tracks waar ik dat ooit eerder bij heb gehad: la guitarra en walk the edge (alex morph). Kan het gevoel niet beschrijven maar vindt het een hele mooie melodie!
Rest zaten er nog 2 of 3 leuke tussen maar kan ik zo snel even niet terug vinden.
Staan trouwens ook wel plaatjes op waarvan ze van mij niet hadden gehoeven hoor, laura janssen remix is leuk als ik dronken mee kan bleren maar voor de rest blijft er niet veel over van het subtiele van het orgineel, en die sound van Status Excessu D ken ik nou ook wel.
Welke mij dan weer tegenvalt is Ørjan Nilsen – Between The Rays. Maar misschien heeft mister Nilsen zijn top al gehad met La Guitarra. Net als Simon hierboven al zegt, dat is zo'n track die je vanaf seconde 1 raakt en blijft raken. Iedere zomer staat ie bij mij iig op 1, geen track die na Guitarra dat zomerse niveau heeft gehaald. Vorig jaar was het met Lovers Lane nog een prima 2de plaat, maar Between the rays is echt heel matig ivm de vorige 2. Jammer, want juist naar die track keek ik er uit.
Eigenlijk hetzelfde verhaal voor Ron Hagen & Al Exander – Now Is The Time. Ik verwachte weer een lekkere zomerse track, gitaartje erbij, maar wat valt ie dan echt gruwelijk tegen.
Welke me dan wel steeds meer en meer bevalt is The Blizzard & Omnia – My Inner Island! Overigens mis ik toch wel een track van Luigi Lusini. Ik had verwaxcht dat Kiunguja er wel op zou staan, of iig een andere track van Luigi. Zeker voor de beach side een heerlijke dj.
@ Simon, heb je dat speciale gevoel toevallig ook niet bij Airbase - Escape? God, ik kan wel janken bij die melodie, zoveel emotie, echt zeer indrukwekkende track.
Escape, heb er een paar keer naar moeten luisteren maar heb het toch niet nee :)
OVer die Orjan Nilsen, hij is wel creatief maar valt niet echt op tussen alle andere plaatjes inderdaad. Maar ik moet zeggen dat ik hem na Guitarra ben gaan volgen maar dat er maar bar weinig aardige tracks tussen zaten, het overgrote deel vond ik zelfs gewoon slecht. Eigenlijk wel jammer, maar zelden een artiest gezien die in een keer een klapper van een nummer maakt, en het daarna presteert om daar weer - meerdere keren - overheen te gaan..