View Full Version : CC 10 Sample Contest
stefannn
08-03-2011, 21:01
ik heb in deze maar even het voortouw genomen omdat het er anders niet van komt :D
nieuwe remixcompetitie dus met ALLEEN samples,
eigen samples of vst's zijn dus niet toegestaan.
NIEUWE DEADLINE ZATERDAG 30 APRIL
samples hier te downloaden:
http://dl.dropbox.com/u/1587298/remixcomp.rar
wees creatief en maak er iets leuks van,
juryleden en deelnemers in dit topic melden aub.
ik doe zelf uiteraard ook mee.
deelnemers
stefannn
Jervans
sphinx
mmb
dave-pl
freak
uncle
dellape
Rick Redding
jury
Eddepet
en waar komen deze samples vandaan ? als ik vragen mag?
lama....is vengeance.
Ja dat hoor je duidelijk,vreselijk dit soort contesten
Maar evengoed succes deelnemers!
Haha :D
Wordt dit dan de 'officiële' remix contest na die van Rihanna?
stefannn
08-03-2011, 22:06
dunno, maar om het hele gezeur voor te zijn over wie wat nou wel en niet wil ben ik maar gewoon gestart.
gedeeltelijk vengeance samples en gedeeltelijk 808 samples
Succes, wie is de jury, anders meld ik me aan als mede jurylid...
stefannn
08-03-2011, 23:18
is bij deze genoteerd
Wat maakt het nou uit of het VEC samples zijn? Het is toch aan jou om er iets leuks van te maken? Wat een gejank.
Vervorm/verknip ze zo dat ze wel leuk zijn volgens jou.
Wel weer leuk een sample only contest, lang geleden. Ik ga kijken of ik me inschrijf :)
Btw misschien een leukere titel: 10 Sample contest :)
Hoe zit het met sampler plugins die de samples zo vervormen dat je er een lead uit kunt maken, zoals bv fruity direct wave?
ho ho, ik was gewoon nieuwsgierig en heb dat pakketje gedowned. Pas toen zag ik dat het Vengeance is.
Ik heb zelf nagenoeg alle Vegeance CD'S, dus mij hoor je niet klagen hoor.
@mmb
Nee, dit is niet het vervolg op de Rihanna contest.
Dit is het sample remix topic, 10 samples en de rest is eigen creativiteit.
Gewoon een remix contest in een andere vorm.
De winnaar van de "Rihanna" contest bepaald in princiepe wat de volgende track wordt om te remixen.
stefannn
09-03-2011, 00:24
Hoe zit het met sampler plugins die de samples zo vervormen dat je er een lead uit kunt maken, zoals bv fruity direct wave?
als dat kan is het prima, zolang je maar de samples gebruikt mag je dr alles mee doen wat je wil
Wat zijn de regels voor fx plugins?
stefannn
09-03-2011, 00:54
geen. je mag echt alles ermee doen wat je wil.
echt de enige regel is dat je de 10 samples gebruikt uit het pakket en geen anderen,
dus als je de hele waveform van een kick uit elkaar wil slopen om er een vocal van te maken bijv dan moet je dat zeker doen
stefannn
09-03-2011, 01:56
1e poging :)
http://soundcloud.com/stefanvincent/newsnip
stefannn
09-03-2011, 02:21
Btw misschien een leukere titel: 10 Sample contest :)
kan de topicnaam niet meer veranderen, misc kan een mod dat even doen
denk dat ik ook wel een poging ga wagen
http://soundcloud.com/jswitch/samples-contest
Ik doe ook wel mee denk ik, heb al wat minimals gefabriceerd :)
Ik denk er nog ff over.
Op zich wel een hele leuke contest. Het komt allemaal aan op creativiteit.
Dat betekent dat je naar hartenlust je volledige plugin arsenaal WEL kan gebruiken?
Ja, alle VST effecten zijn toegestaan, alleen VST instrumenten niet.
Het leuke van deze contest is dat je creatief moet worden met de samples omdat je een gelimiteerde keuze hebt, je kunt niet even een andere zoeken. Dus dat is shapen, EQ'en, filteren en mangelen totdat je de gewenste sound hebt :)
kan de topicnaam niet meer veranderen, misc kan een mod dat even doen
Done :).
stefannn
12-03-2011, 04:19
heb ook gewoon al zoveel inspiratie uit dit idee opgedaan dat er al een hele ep uit voort gaat komen..
moet alleen daardoor wel weer opnieuw beginnen met mijn inzending voor de wedstrijd :D
Ik heb er ook al behoorlijk wat uit gehaald ghehe. Nooit gedacht dat ik van een 808 een hardcore kick zou smeden :D.
Nog weinig tijd gehad, maar ik doe ook mee!
Klein ideetje:
http://dl.dropbox.com/u/4298986/Samplecontest_edit.mp3
Mijn inzending:
http://soundcloud.com/superpluym/10-samples
stefannn
27-03-2011, 15:34
schop.
jullie hebben nog ongeveer 2 weken.
mochten er nog juryleden zich beschikbaar willen stellen dan hoor ik het ook graag :)
Toch maar eens aan beginnen.......
Ik heb nog 1.5 week om mee te doen. Maar een sample pack is wel essentieel voor deze contest.. Dus, nieuw upje?
stefannn
29-03-2011, 16:58
alsjeblieft (http://dl.dropbox.com/u/1587298/remixcomp.rar)
Dank.
Hoop dat ik wat tijd heb deze week. Vind het een leuk idee!
stefannn
04-04-2011, 16:13
heb de eerste inzending inmiddels binnen en ben erg tevreden :)
Dammit vergeet er steeds aan te beginnen :|
Zijn er nog wel mensen die uberhaubt mee doen? :)
Nog 2 daagjes
ik ga m niet op tijd afkrijgen
Ik heb wel wat gemaakt, maar ben er nog niet zo tevreden over :D
stefannn
08-04-2011, 01:29
deadline zou 9 april zijn maar ik zie mijzelf genoodzaakt om de deadline een week te verschuiven omdat ik em zelf anders ook niet af krijg.
en omdat ik de baas ben van deze contest doe ik dat gewoon.
dus.
nieuwe deadline is zaterdag 16 april.
dan doe ik misschien nog wel mee al denk ik niet dat ik van jervans ga winnen...
stefannn
08-04-2011, 20:10
gewoon doen.
Hoeveel inzendingen zijn er tot nu toe?
klein snipje van mijn kant:
http://soundcloud.com/matt-heretic/cc10samplekonttestsnip
:music:
fuck hele deadline vergeten :|
stefannn
25-04-2011, 21:28
haha ik was deze contest serieus helemaal vergeten...
heb de hele week in het park gelegen dus ook geen sequencer aangeraakt,
maar zullen we de deadline nog 1 keer verschuiven dan?
deze zaterdag 30 april is de deadline. en nu niet gaan zeiken dat het op qday is, iedereen heeft er ong 2 maanden de tijd voor gehad.
Rick Redding
26-04-2011, 15:50
Tof, dan waag ik ook een poging!
rickieieieie!!!hoe is t grote vriend?
Rick Redding
26-04-2011, 16:09
He Remco, goed, dankjewel! Heb sinds enkele dagen CC weer herontdekt. Goed nieuws voor onze tweestrijd! ;-) Bij jou ook alles lekker, hoop ik?
Mijn inzending:
http://soundcloud.com/ottocoster/10-samples-contest
Het is een beetje apart geworden :D
Zal hem zo ook maar snel af maken en inleveren :)
Klinkt wel leuk mmb
Ok hier mijn inzending :)
http://soundcloud.com/heinrich/10-sample-contest-clubcharts
Nu koninginnedag!
Rick Redding
30-04-2011, 21:24
http://soundcloud.com/rickyyyyyyzeven/rick-redding-ten
:7
Rick Redding
05-05-2011, 22:00
Akelig stil hier....
Ja we gaan de tracks toch wel aan een geselecteerde jury voorleggen? Anders gooi ik de mijne binnenkort in EP voor een kritische blik van de mede-users.
stefannn
07-05-2011, 02:16
sorry guys, ik heb het echt achterlijk druk met school dus hou me op het moment niet echt veel met cc bezig.
maar een verzoekje bij deze aan iedereen die zn track wil inzenden,
gooi em even in een pb naar mij, dan stuur ik het allemaal naar de jury of zet ik het allemaal in 1 post zodat het allemaal makkelijk en overzichtelijk is en iedereen die spontaan wil jureren dit kan doen.
Is er al een status wijziging? :)
Heeft er toevallig nog iemand interesse in een quiklok studiomeubel, zoja....pb me maar.
Groet,
Eddepet
Rick Redding
06-07-2011, 21:05
Bedankt voor de felicitaties, vind zelf ook dat ik de verdiende winnaar ben. Iedereen bedankt voor de reviews en alle inzendingen waren top!! Hoop dat er snel weer een 10sample contest komt en dat het weer zo lekker snel doorloopt als deze; voelt echt als de oude cc aan! Hulde aan de organisatie ook, dat jullie hier zoveel tijd voor hebben vrijgemaakt; dan is onze tijd die we aan produceren hebben besteed maar een fractie! Nogmaals bedankt voor de felicitaties!
Rick Redding
06-07-2011, 21:30
Nee, heb je de uitslag topic niet gezien?
oh, haha, nee niet gezien. Vond het daarom zo'n rare post.
Ik zal eens even gaan kijken :)
Leiers! :D
Blijkbaar had ik genoeg honger, dat ik zo makkelijk hapte. Heb snel even een bord pasta gemaakt!
The Green Link
06-07-2011, 23:52
Hahaha! En het is 'lijers', dus voortaan graag in de juiste spelling schelden s.v.p. :+
Nee, dat mag niet van mijn papa.
En denk dat 'lijer' ook niet in de DvD staat.
The Green Link
07-07-2011, 00:25
Dat laatste zegt niets natuurlijk. Gewoon de herkomst van het woord herlijden.
Hahaha, dit moet een grap van je zijn Green Link??
herlijden. :D
The Green Link
07-07-2011, 18:55
Is het nog nodig dat te bevestigen? :p
stefannn
07-07-2011, 21:42
Bedankt voor de felicitaties, vind zelf ook dat ik de verdiende winnaar ben. Iedereen bedankt voor de reviews en alle inzendingen waren top!! Hoop dat er snel weer een 10sample contest komt en dat het weer zo lekker snel doorloopt als deze; voelt echt als de oude cc aan! Hulde aan de organisatie ook, dat jullie hier zoveel tijd voor hebben vrijgemaakt; dan is onze tijd die we aan produceren hebben besteed maar een fractie! Nogmaals bedankt voor de felicitaties!
voel je vooral vrij om het zelf op te pakken, ik ga het niet meer doen want er heeft onlangs een vriend van mij zelfmoord gepleegd dus ik heb er nu even geen tijd en zin in. goeie grap trouwens.
Rick Redding
07-07-2011, 21:42
Thanks.
Rick Redding
07-07-2011, 21:46
gecondoleerd
wanneer denk je tijd te hebben?
Rick, volgens mij geeft hij aan het NIET meer te gaan doen. Dus ook niet wanneer hij tijd heeft.
Gecondoleerd stefan.
stefannn
07-07-2011, 22:20
jij hebt niet zoveel vrienden of wel rick
Rick Redding
07-07-2011, 22:27
Ongeveer 700 op facebook. Je had wel het fatsoen kunnen opbrengen het even te melden, maar goed. Jammer dat het zo gaat en ik vind het oprecht klote voor je.
What up Rick. Hij had hier misschien wel een melding van kunnen maken, maar er zijn wel wat belangrijkere dingen in het leven dan dit toch? Geef die jongen even een break zeg.
En als jij er meer waarde aan hecht, neem je het verzamelen en jureren toch over? Dat geeft stefan in zijn post ook aan. Ga ajb niet over fatsoen beginnen als iemand met deze reden aangeeft om niet meer verder te gaan, en dan te vragen wanneer hij wel weer tijd heeft!
Rick Redding
07-07-2011, 22:34
Als je iets organiseert kan je wel even die 30 seconden tijd nemen om het te posten. Als ik die felicitatie-post niet had gemaakt had hij hier waarschijnlijk helemaal niet gereageerd. Is helemaal niet lomp van me of wat dan ook. Vind het gewoon onfatsoenlijk om niks meer te laten horen. Een simpele 'heb andere dingen aan mijn hoofd' had volstaan.
Sommige hebben 700 vage vrienden, andere 1 goede.
Hij geeft aan dat het een goede grap was (en ziet denk ik ook wel in dat hij misschien iets had kunnen posten). En zegt daarna er verder geen tijd/zin meer voor te hebben.
Er waren wel wat CC-ers die hier mee bezig waren. Dus ik zou zeggen help je forumgenoot en zet de contest nog even voort.
Ik snap Ricks reactie best maar naast kartrekker heb je ook mensen nodig die gemotiveerd genoeg zijn om actief mee te werken. Door de herstart duurt dat even voordat het weer een beetje op gang is.
Uiteindelijk hebben we gewoon mensen nodig die actief zijn en die een stabiele core vormen waardoor andere mensen ook motivatie krijgen om te posten. Het probleem is eerder producing algemeen dan dat het zich tot dit beperkt.