View Full Version : [Techno] Transient Moods - Transient Moods
Simpelst
28-09-2011, 00:46
http://add-assets.com/asset/1667.jpg
Aan de hand van de tips van The Green Link wilde ik mijn remix van Expo 2000 verbeteren, maar ik heb het hele nummer omgegooid en iets nieuws gemaakt.
http://soundcloud.com/transientmoods/transient-moods-transient
The Green Link
28-09-2011, 20:38
Ik ben nu op 1:24 en hoor nog niks bekends ten opzichte van die Expo 2000-remix, dus het is inderdaad redelijk omgegooid. ;-)
Qua ideeën en opbouw vind ik het best een aardig plaatje. Het klinkt net als je andere werkjes wel redelijk oldschool qua productie. Ik weet niet of je dat bewust gedaan hebt, en ik weet eigenlijk ook niks van techno, maar hedendaagse danceproducties klinken volgens mij toch wel wat voller. Een diepere kick en bas bijvoorbeeld. Dan pakt het je meer omdat het meer 'in your face' is. Nu is het qua sound redelijk liefjes. En misschien valt er nog wat te varieren met effecten en bijvoorbeeld panning, om het geheel iets minder statisch te maken.
Simpelst
28-09-2011, 21:15
Ik ben nu op 1:24 en hoor nog niks bekends ten opzichte van die Expo 2000-remix, dus het is inderdaad redelijk omgegooid. ;-)
Qua ideeën en opbouw vind ik het best een aardig plaatje. Het klinkt net als je andere werkjes wel redelijk oldschool qua productie. Ik weet niet of je dat bewust gedaan hebt, en ik weet eigenlijk ook niks van techno, maar hedendaagse danceproducties klinken volgens mij toch wel wat voller. Een diepere kick en bas bijvoorbeeld. Dan pakt het je meer omdat het meer 'in your face' is. Nu is het qua sound redelijk liefjes. En misschien valt er nog wat te varieren met effecten en bijvoorbeeld panning, om het geheel iets minder statisch te maken.
Hoewel het omgegooid is ben ik niet vergeten je tips erin te verwerken. Ik heb de opbouw subtieler gemaakt en een andere kick gebruikt. Ik heb zelfs hele lichte eq toegepast om het nog vriendelijker te laten klinken. Tijdens en na het maken bleef ik denken aan je opmerking over het aan en uitzetten van secties. Het probleem met automation is dat het voor mij al snel van de hak op de tak klinkt. Mijn gebrek aan arrangeerkunde maakt het er niet gemakkelijker op. Mijn hang naar het verleden is wel duidelijk hoorbaar. Ik probeer een combinatie van een elektronisch, maar toch warme sound te creëren. In het verleden heb ik ook meermaals kritiek gehad op dat oldschool aspect. Men vind mijn muziek ouderwets klinken. Ik ben wel blij met de sound die ik heb, maar ik zou wel willen dat mijn nummers nog beter inelkaar zouden zitten. Het nummer voelde goed met een melancholisch sfeertje. Het is dus wel bewust oldschool. Ik zal er nog naar luisteren. Thanks weer voor je review .
The Green Link
28-09-2011, 21:23
Je standpunt qua sound is helder. Maar ik snap niet helemaal waarom je bij automation het gevoel krijgt dat alles van de hak op de tak springt. Ik zou juist zeggen: met automation kan je juist veel subtieler werken, door filters bijvoorbeeld langzaam open of dicht te laten gaan. Verder geef je dan ook meer leven aan je plaat omdat het allemaal minder statisch is. En arrangeren kan je leren, en dan vooral door het veel te doen.
Waar produceer je eigenlijk mee?
Simpelst
28-09-2011, 21:30
Automation en arrangeren zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik focus teveel op een bepaald aspect en daarom raffel ik de rest af, omdat ik er als een berg tegenop zie. De reden dat ik het gevoel heb dat het van de hak op de tak springt is, omdat ik iets doe wat ik liever niet wil doen. Het voelt als een verplichting en het klinkt al snel onrealistisch/ongeloofwaardig. Ik produceer met Reason 3.