PDA

View Full Version : James Blake - James Blake

stefannn
23-12-2010, 00:39
Influenced by the likes of D’Angelo and Stevie Wonder along with Burial and Mount Kimbie, James Blake is known for injecting some soul into the genre of dubstep. The London-based producer first gave the world a taste of his quirky, R&B-sampling strain of dubstep in 2009 when his Air & Lack Thereof 12” appeared on the Hemlock label. Blake received quite the endorsement when the heralded Soul Jazz label picked the track up for their Steppas' Delight 2 compilation that same year. In 2010 the R&S label released his CMYK EP while Hessle Audio issued his 12” single The Bells Sketch.

album dus van de voor mij tot voor kort nog onbekende James Blake,
klinkt een beetje als een crossover tussen mount kimbie en jamie lidell.

impressie:

http://www.youtube.com/watch?v=oOT2-OTebx0&feature=related

Akathos
26-12-2010, 15:23
Ik vind James Blake echt heerlijke muziek. Ontzettend diep, maar ook toch weer niet. :P

Helter Skelter
28-12-2010, 15:46
James Blake heb ik onlangs leren kennen via de vele eindejaarslijsten in de media. Een aangename verrassing. In tegenstelling tot het eerder verschenen Klavierwerke, laat Blake op dit debuutalbum de effectenmachine wat vaker staan, waardoor hij zijn stem in een minder hevig vervormde toestand naar de voorgrond kan schuiven. Dat is de juiste keuze gebleken, want hij zingt overtuigend. Uitschieters voor mij zijn vooralsnog ‘The Wilhelm Scream’ en het gecoverde ‘Limit to Your Love’, mijn persoonlijke winterplaat in wording.

Sandji
29-12-2010, 11:05
Werd mij ook al meermaals getipt... ik moet er even wat meer over gaan opzoeken want het klinkt interessant :)

Vloepk
13-04-2011, 12:41
Heel goed album. Wel typisch voor het 'intense luisteren' en 'niet te vaak'.

dellape
13-04-2011, 13:14
Als je het gehele album in één keer gaat luisteren valt ie imo best tegen, begint allemaal erg oip elkaar te lijken na een tijdje.
Maar als je zo af en toe er naar gaat luisteren, waardeer ik de nummers veel meer.

Limit to your love is erg fijn.

RogerV
08-05-2011, 23:16
Ik vind het een vette cd.

elisel
09-05-2011, 08:36
Rcentelijk ontdekt via StuBru, ik kan me wel vinden in de mening van Dellape. Deze zomer ga ik hem wel even op Pukkelpop bekijken: hopelijk bij een zonnetje in het gras liggen, dan komt deze muziek wel tot zijn recht.

RogerV
09-10-2011, 20:51
James heeft een nieuwe EP uitgebracht

http://www.juno.co.uk/products/enough-thunder/436604-01/

Goed dat hij lekker productief blijft