+ Reply to Thread
Results 1 to 2 of 2

Thread: [Album] Mason - They Are Among Us

[Album] Mason - They Are Among Us

Amsterdammers Mason hebben een album uit sinds begin van de maand. Heeft best een tijd geduurd wetende dat deze eigenlijk gepland stond in de slipstream van Exceeder (dat was 2006). Het is ook niet zo vreemd dat het totaal iets anders is geworden dan dat.

Het is een lekker afwisselend en licht te verteren album geworden. Zoals vaker leent het albumformat zich niet geweldig voor de echte latenight dansvloerkrakers, en ook dit album is eerder iets voor in de auto. Voor de geïnteresseerden hier een korte review.

Opener Runaway is gebaseerd op een discosample en doet denken aan Duck Sauce of het oudere solowerk van Armand van Helden. You Are Not Alone is een typische electropop track met vrouwelijke vocalen, maar heeft genoeg gelaagdheid om te boeien. Choices is een vrolijke moderne hiphouse plaat, en hoe gek het ook klinkt, hier komt Exceeder het meest in terug. Syncrom is een ijskoude 80's italo knaller met disco baslijntje. Little Angel is een vocale plaat en doet me denken aan pogingen van Armin van Buuren om een mainstream pop plaat te maken, even kwijt welke ik daarmee precies bedoel. Beetje stoffige track. Kippschwinger is er een voor de dansvloer met een subtiele baslijn en melodie die je bij Booka Shade zou verwachten. I Just Wanna Rock You doet me denken aan een goede JVT plaat, productie doet me denken aan de Seymour Bits. Boacidea is een hele aardige plaat met de karakteristieke vocalen van Roisin Murphy, maar ik heb het gevoel dat er meer in had gezeten. As The World Turns is een heerlijke laidback retro pastiche zoals Breakbot ze uit zijn mouw schud. Corrected met DMC en Sam Sparro (vreselijke zanger vind ik, zo'n iets te 'funky' figuur) is weer wakker worden maar is ook oldschool electro hiphop. Afsluiters Little Red Petticoar en Who Killed Trance zijn aangenaam, met name eerstgenoemde.

Al met al een goede Nederlandse productie! Dat mag best wat meer onder de aandacht komen.
    Last edited by Vloepk; 13-04-2011 at 12:22.

Helemaal mee eens. Mason is gewoon te gek. Mijn ontdekking van dit jaar, ik ken ze pas sinds kort, behalve Exceeder dan. Op DJ2DJ kun je trouwens een track van hun nieuwe label downloaden. Ook een geweldige track (Nelsen Grover in een Masom remix).

+ Reply to Thread