Aangezien we een topic hadden gemaakt voor Britse helden Above & Beyond omdat ze muziek maken waar je je vingers bij af likt vond ik dat een topic over Ferry Corsten ook wel op z'n plaats was.
Waar Above & Beyond toch erg bekend staan om de 'zweverige' trance is Ferry Corsten iets breder georienteerd. Hij laat zich ook zeker niet in een hokje drukken. Hij kreeg kritiek dat z'n laatste paar tracks misschien niet echt trance waren en parreerde dat op Facebook met de mededeling dat hij gewoon muziek maakt die hij leuk vindt en die werkt in z'n sets.
Zijn nieuwe album zal binnenkort uit moeten komen. Hij zou oorspronkelijk geloof ik al begin dit jaar uitkomen. Op dat album zullen in elk geval drie track staan die de meesten hier wel zullen kennen.
Feel It:
Misschien niet het melodische hoogstandje dat we ook wel eens van Corsten horen, maar qua percussie en dansbaarheid wel loplevel.
Check It Out:
Goed, dit vindt ik zelf wat minder. Maar het is wel de kwalitatieve tegenhanger van de foute hitjes zoals die tegenwoordig te horen zijn bij het uitgaan.
Brute:
Voor mij persoonlijk wel tune of the year toch. Dit is misschien thuis niet zo vet, maar op een feest is het echt voor mij zo fijn.
Maar....vooral het feit dat veel van z'n muziek tijdloos is vind ik zo mooi aan hem. Ik zou hier een lange lijst met tracks kunnen posten, maar ik zal het houden bij enkele favorieten en die zullen (hopelijk) vanzelf worden aangevuld door favorieten van anderen.
System F vs Armin van Buuren - Exhale:
Dit is dus echt mijn all-time favorite. Ik heb wel eens getwijfeld om het enigzins na te maken en er een moderne versie van te maken. Maar ten eerste heb ik daar zelf te weinig productie-kennis voor en ten tweede zal het waarschijnlijk toch nooit beter worden dan dit.
Moonman - Galaxia:
Oké, misschien vindt je de nieuwere 'Ferry Corsten - Galaxia' nog iets fijner. Maar het gaat me even om de pads die dit nummer dragen. Heerlijk...
Ferry Corsten & The Thrillseekers - Sublime:
Woorden zijn eigenlijk niet nodig...
Nog even wat favoriete remixes.
BT - Force of Gravity (Ferry Corsten Remix):
William Orbit - Adagio For Strings (Ferry Corsten Remix):
Veel mensen kennen alleen die Tiesto Remix, maar deze is mijn inziens echt vele malen beter en mag eigenlijk niet eens vergelijkt worden met de Tiesto Remix.
Bobina - Invisible Touch:
Man man, dit is echt totaal losgaan hoor...
En dan nog speciaal voor Juancho.
Oceanlab - Clear Blue Water (Ferry Corsten Remix)
Ik heb nog veel producties niet eens genoemd, maar dit topic zal zich vast vanzelf vullen...

Reply With Quote