+ Reply to Thread
Results 1 to 6 of 6

Thread: [Review] Blondes- Blondes

[Review] Blondes- Blondes

Dat housemuzieknog steeds in ontwikkeling is laat het Amerikaanse duo Blondes wel horen. Wie het geluid van David Guetta en Afrojack onderhand de keel uithangt kan zijn oren weer strelen bij dit talbum van Zach Steinman en Sam Haar uit Brooklyn. Daarbij gaan ze niet zoals Azari& III terug naar het verleden maar bouwen ze aan de toekomst.

Het duo bracht het afgelopen jaar drie dubbelsingles uit. De tegenstellingen Love/Hate, Business/Pleasure en Wine/Water. Vermoedelijk gaat daar nog een vierde tweeluik dat Amber/Gold heet aan worden toegevoegd. Het eerste tweelijk omvat een mooie rustige housebeat waarop atmosferische en melancholieke elektrogeluiden melodieus voortkabbelen. Blondes/Business heeft meer een deephousegeluid dat rustig maar spannend aantikt. De muziek wordt langzaamaan heftiger maar vliegt nergens uit de bocht.

Wine/Water zijn wat zweveriger en ook weer heerlijk melancholische tracks waar vele lagen in zitten. Muziek voor de dansvloer is het niet. Vermoedelijk zal geen clubdj zich er aan wagen. Het is typische luisterhouse. Maar wel muziek die invloed kan gaan hebben. Amber begint als een soort moderne variant van Vangelis maar het elektronische riviertje mondt uit in een prachtig ondergronds meer. Een stuk steviger is het dramatisch aandoende Gold. Stevigere beats over wederom diep gelaagde muziek. Wat rest zijn een heel stel remixes. Leuke promotie voor de artiesten maar onnodig voor een album.

Als verzameling van singles en remixes is het eigenlijk geen echt debuutalbum te noemen. Maar Blondes laat zien dat de twee mannen wat in hun mars hebben. Het is wachten op een echt debuutalbum. Tot die tijd kunnen we genieten van deze schoonheid. Een van de eerste toppertjes van het jaar.

1. Lover
    2. Hater
    3. Business
    4. Pleasure
    5. Wine
    6. Water
    7. Gold
    8. Amber
    9. Lover [A JD Twitch Optimo mix]
    10. Lover [Dungeon Acid Remix]
    11. Hater [SFV Acid's Encino Oaks Remix]
    12. Business [John Roberts Remix]
    13. Pleasure [Andy Stott Remix]
    14. Wine [Teengirl Fantasy Remix]
    15. Water [Bicep Remix]
    16. Gold [One Blonde Strange Idea by Traxx]
    17. Gold [Laurel Halo Chains Remix]

Leuk geschreven stuk. Het prikkelde mij meteen om te gaan luisteren!

De muziek vind ik zelf wat te duister, of te diep. Kan het denk ik in de juiste setting (openluchtfestival of cultureel podium) wel waarderen. Maar zal er thuis niet naar luisteren.

Wat minder duister is een EP die ze in 2010 gemaakt hebben

Daar staat deze schoonheid op

Dit klinkt veelbelovend. Ga hem nu downloaden. Sowieso bedankt voor de tip!

Eerste luisterbeurt gaf me weinig, maar ik gun dit zeker een tweede kans.

Blondes is voor mij niet spannend genoeg. Ik heb niets tegen acht minuten tellende tracks – integendeel zelfs – als ze mijn aandacht maar grijpen en vasthouden. Naar mijn gevoel gebeurt dat hier te weinig, dus wordt het een lange zit. Mogelijk is het tijdstip van de luisterbeurt de boosdoener.

+ Reply to Thread