+ Reply to Thread
Results 1 to 8 of 8

Thread: [chill-out] phone booth robbers - little crystal

[chill-out] phone booth robbers - little crystal

Mijn laatste nummertje is een vrij kalm (64 bpm) ding voor de betere zondagochtenden. Uiteraard weer volledig instrumentaal en gemaakt met Reason (5).

Als jullie er wat van vinden, hoor ik dat altijd graag!

Potverdikkie traag man. Wel lekkere soundscapes, hier kan ik wel op chillen. Afmix bevalt me (op oordopjes) prima.
    's Nachts ben ik iemand anders.

Thanks man. Ik was al bijna bang dat iedereen hier was overleden. :-)

Tja, als twee tegenovergestelde uitersten uit het spectrum van de dancemuziek elkaar al feedback moeten gaan geven is 't niet best.
    's Nachts ben ik iemand anders.

Vind de aanloop naar de break iets te kaal, er mag van mij wel iets meer gebeuren eigenlijk, op de één of andere manier boeit ie me dan nog niet zo en krijg ik een beetje doorspoelneigingen, maar in de break kom je met een heerlijke melo zeg, overgang vanuit de break is ook prima en je bouwt de melo nog wat meer uit, lekker hoor. Kortom, meer dan prima track, misschien alleen iets te lang om echt de volle 7 minuten te blijven boeien.

Eens luisteren wat de nieuwe Phone Booth Robbers brengt. Oe, dat begint wel heel erg traag. Opvallend is de warme klank van de geluiden, dat is een goed teken. Ik stoor me wel aan de lange opbouw.
    Drums zijn leuk en passen erg goed in de sfeer. Toch heb ik het gevoel dat de algehele sound beter tot zijn recht komt met een geluid dat lekkere rare pitch wendingen maakt. En hoewel de drums wel lekker traag zijn, mag je van mij na een minuutje best wel een ander ritme gebruiken om met het tempowisseling om mensen mee te sleuren in een avontuur. Dat is iets wat ik nu heel erg mis omdat het liedje erg lang door draaft op dezelfde basis.
    Een andere goede tip die dit probleem verhelpt is het weglaten van bepaalde melodielijnen, vervang ze halverwege door andere geluiden. Kortom, breng leven in de tent. Zeker in chill out vind ik dat erg belangrijk. Zorg dat het momentje van rust een moment wordt om meegenomen te worden in een droomwereld.

Eens luisteren wat de nieuwe Phone Booth Robbers brengt. Oe, dat begint wel heel erg traag. Opvallend is de warme klank van de geluiden, dat is een goed teken. Ik stoor me wel aan de lange opbouw.
    Drums zijn leuk en passen erg goed in de sfeer. Toch heb ik het gevoel dat de algehele sound beter tot zijn recht komt met een geluid dat lekkere rare pitch wendingen maakt. En hoewel de drums wel lekker traag zijn, mag je van mij na een minuutje best wel een ander ritme gebruiken om met het tempowisseling om mensen mee te sleuren in een avontuur. Dat is iets wat ik nu heel erg mis omdat het liedje erg lang door draaft op dezelfde basis.
    Een andere goede tip die dit probleem verhelpt is het weglaten van bepaalde melodielijnen, vervang ze halverwege door andere geluiden. Kortom, breng leven in de tent. Zeker in chill out vind ik dat erg belangrijk. Zorg dat het momentje van rust een moment wordt om meegenomen te worden in een droomwereld.

+ Reply to Thread

Tags for this Thread