-
Vet Goed
Waar kopen jullie je muziek?
Ik zat heel even te twijfelen om dit in DJ-ing te plaatsen, maar aangezien DJ's niet de enigen zijn die muziek kopen... Waar halen jullie je muziek vandaan?
Ikzelf haal tegenwoordig bijna alles voor DJ-ing van Beatport. Als ik echt fysiek iets ga kopen is Amazon.co.uk meestal m'n eerste keus en soms de Duitse versie daarvan... en heel af en toe komt iTunes ook nog wel eens voorbij.
-
In de praktijk de laatste tijd het meeste vanaf bandcamp, een site die veelal ongetekende artiesten de mogelijkheid biedt toch geld te verdienen aan hun materiaal. Gewoon in mp3 formaat.
Beatport maak ik steeds minder gebruik van (heeft vooral met mijn smaak te maken)
Fysiek (cd's) uit gewoonte via cdwow (tegenwoordig wowhd)
Losse tracks doe ik vrijwel allemaal illegaal.
-
Bijna alles via Beatport.
Soms nog eens een niet dance-nummer via de minder legale route.
-
1. Platenbeurs
2. Platenzaken (nieuwe platen): clone, decks
3. eBay, discogs, marktplaats
-
Ik krijg alleen maar demo's toegestuurd.
Nee, vooral BP.
-
Moderator
-
CC Sponsor
De ouwe 'troep' die ik verzamel krijg je gratis, nog ff en ik krijg geld toe ^^
-
Moderator
-
CD's gewoon waar ze het goedkoopst zijn; verschilt nog wel eens (bol.com, recess of triplevision). MP3's gewoon op Bandcamp, Juno of soms Hardtunes.
Allemaal heel gewoon.
-
Vroeger kocht ik veel cd's op cdwow.com. Die waren toen echt ontzettend goedkoop en ze verzonden ook nog eens gratis. Hedendaags hebben ze nog wel wat leuke aanbiedingen, maar zijn ze wel wat duurder geworden (heten nu wow).
Voor de rest gebruik ik discogs voor specifieke dingen en marktplaats als ik een grote partij wil overnemen. Digitaal voorheen djdownload, beatport en juno, maar nu eigenlijk alleen nog maar beatport.