CC Forum

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp   Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wielerseizoen 2010
BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 16:37 

Zo, het wielrennen is vandaag voor de lage landen dan toch echt begonnen.

Omloop het Nieuwsblad.

Tijd voor een topic dus.

In elk geval wordt dit een mooi wielerjaar voor Nederland alleen al vanwege het feit dat de Giro en de Tour dit jaar in Nederland zal starten.

Interessant om te volgen dit jaar:
- Armstrong, kan hij de Tour weer eens winnen?
- Gesink, hoe ontwikkeld hij zich dit jaar?
- Boom, wat kan hij laten zien in zijn eerste volle wegseizoen? Vorig jaar had hij nog in de winter volle bak gegeven voor het veldrijden.
- Nieuwe teams, zoals BMC (Evans, Kroon etc...), Radioshack (Armstrong & co) en Team Sky (Wiggins).
- Continentale ploegen uit Nederland. Pakken Vacansoleil en Skill wat mooie wildcards?

Profiel  

Berichttitel: Re: Wielerseizoen 2010
BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:00 

Interessant om te volgen dit jaar: zo ongeveer alles vanaf vanmiddag tot aan Lombardije. Bijzonder interessante ploegsamenstellingen, belooft veel goeds voor alle koersen, van voorjaarsklassiekers, (vroege) meerdaagse koersen als de Tirenno en Parijs-Nice, de voorbereidingskoersen op de grote ronden (Suisse, Dauphine), de grote koersen zelf natuurlijk en de najaarsklassiekers.

Ik heb er in ieder geval weer zin in. Dit is mijn sport. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:09 

Haha, ik wou even een samenvatting maken van wat op voorhand interessant lijkt. Ik ben ook groot fan van wielrennen en vanaf nu is het vaak elk weekend en elke woensdag toch wel even kijken hoe het er aan toe gaat als het kan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:37 

Het zal toch niet waar zijn dat Flecha vandaag gaat winnen? Jaren niks gewonnen bij Rabo en nu in de eerste voorjaarswedstrijd alleen op kop.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:39 

Ach, ik gun het hem wel. Volgens mij een hele sympathieke gast en beresterke renner.

Trouwens blij dat het seizoen weer echt begonnen is. Super interessant dit jaar met de nieuwe ploegen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:43 

Natuurlijk gun ik het hem, harde werker, maar wel een beetje zuur voor Rabo. Hij is daar 5 jaar kopman geweest geloof ik, maar heeft bijna niks gewonnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:45 

Tenzij Flecha door het anders werken van zijn nieuwe werkgever wel in staat is te winnen. Misschien was de benadering van Rabo voor hem niet ideaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:52 

Dat zou uiteraard best kunnen. Mooie overwinning voor hem in elk geval, op een hele mooie fiets trouwens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 17:55 

Idd, mooie overwinning en de fietsen van Sky zijn zeker mooi. Al blijven de Pinarello's van Caisse voor mij toch de allermooiste fietsen, rood/zwart met hun 'onda' voor- en achtervork en campa afmontage.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:00 

Heb niet gezien wat hier verder op zit, maar ik vind de Dogma een hele mooie fiets. De Prince is ook mooi uiteraard - ik heb zelf (eindelijk sinds kort) ook een Pina dus vind ze allemaal erg mooi.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:02 

Terecht! :)
Wat voor Pina heb je gekocht dan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:05 

FP7, wit/zilver/roze, Campagnolo Chorus set erop :)

http://www.pinarello.com/ita/fp7_471.php

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:10 

Zéér nette fiets idd!

Heb net een nieuw stuur besteld voor mijn Trek want mijn huidige is qua breedte eigenlijk wel goed maar 'voelt' te breed. Kan niet wachten tot ik 'm weer uit de taxc kan halen en weer fatsoenlijk de weg op kan, dit is me toch nog iets te voorjaar. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:12 

Ben net begonnen met binnen trainen, paar keer op de Tacx en op werk kunnen we sinds kort spinnen, dus daar ben ik mee begonnen. Ik moet wel wat kilometers maken, want 3 april rijden we met een clubje de Ronde van Vlaanderen, weliswaar de kortste afstand, maar wel met een aantal km kasseien en 6 hellingen erin waaronder de Muur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:15 

Met de wielen die ik ook op de foto zie staan of ga je die sparen?

Straffe kost in ieder geval, ik heb het totaal niet op kasseien. Paar stroken gereden maar dat is echt mijn ding niet. Alvast veel succes en ook met de trainingsarbeid. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:18 

Ik heb Campagnolo Zonda wielen. Ben ook erg benieuwd naar die kasseien, mijn broer heeft hem vorig jaar voor het eerst gereden en die heeft ons overgehaald om mee te doen. Zo'n toch met zoveel mensen is in elk geval wel leuk om te rijden, ik wil er wel meer gaan doen dit jaar, maar weet nog niet welke.

Rijd jij ook tochten of gewoon lekker zelf met een clubje?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:29 

Tot op heden eigenlijk puur voor mezelf, probeer hier in Twente (grensstreek Duitsland of Sallandse heuvelrug) altijd zoveel mogelijk meters 'omhoog' te fietsen, dat ligt me het beste. Dit jaar wel van plan wat toertochten te rijden, met wat mazzel Limburgs Mooiste en daarna Frankrijk in voor wat langer klimwerk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:45 
elisel schreef:
Natuurlijk gun ik het hem, harde werker, maar wel een beetje zuur voor Rabo. Hij is daar 5 jaar kopman geweest geloof ik, maar heeft bijna niks gewonnen.

Voor mij is die transfer echt een uitkomst. Ik gun de concurrent (Rabobank :r ) natuurlijk helemaal niks, terwijl ik Flecha altijd zeer sympathiek heb gevonden - met name door zijn aanvallende koersstijl.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:54 

Héél erg mooie fiets elisel!
Heb de RvV toertocht een paar jaar geleden gefietst, ook de kortste afstand. De kasseien en bultjes bevielen me toen echt goed, maar juist de stukken gewone weg vielen me toen vies tegen. Geen enkel stukje vlakke weg, altijd wel iets hellend, en het grootste deel van de route hadden we toen de wind pal op kop. Ook al was het maar 75km, kon mn benen toen echt goed voelen na de laatste klim (Bosberg)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 18:54 

ReVolt! schreef:
Tot op heden eigenlijk puur voor mezelf, probeer hier in Twente (grensstreek Duitsland of Sallandse heuvelrug) altijd zoveel mogelijk meters 'omhoog' te fietsen, dat ligt me het beste. Dit jaar wel van plan wat toertochten te rijden, met wat mazzel Limburgs Mooiste en daarna Frankrijk in voor wat langer klimwerk.

Als je de 150km (rode lus) wil rijden van Limburgs Mooiste moet je snel zijn, ik geloof dat dit weekend daarvoor de inschrijving sluit. Ik wil LM ook wel rijden, maar dan liever een kortere afstand, 150km met zoveel klimmen is me nog wat te gortig. Eerst maar eens trainen:)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp    Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Quick reply