Linchen Gold schreef:
Zat ik dus ook aan te denken. Op dit moment doe ik eigenlijk niks aan EQ (ik weet dat radiomensen graag de bass volledig open gooien, maar heb zelf altijd geleerd om zo weinig met de EQ te liggen prutsen).
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt maar ik heb gewerkt in een geluidsstudio waar we veel radiocommercials en voiceovers hebben gedaan en wij knipten altijd alles onder de 80 eraf.
Citaat:
Er zijn maar weinig mensen, die echt een goede voice-over stem hebben vind ik. Zo heb je een hoop mensen, die in reclamespotjes op tv, tv programma's of films een goede stem hebben, maar zodra ze voice-overs moeten doen, het totaal niet klinkt.
Ehm, dat zijn toch dezelfde zeker?

Of bedoel je acteurs die in beeld komen? Acteurs doen ook veel voiceovers... Sterker nog, 80% van alle voiceovers zijn acteurs.
Jouw voiceover vind ik geen geschikte stem hebben LG... Maar je zit waarschijnlijk vanwege budgetaire overwegingen aan hem verbonden.
Anyways, echte tips heb ik niet echt voor je. Alles staat of valt met de stem/voiceover. Ook de combinatie van mic en preamp is zeer belangrijk. Het gepiel met de knopjes komt daarna pas.