Mooi topic!
Ik kan je zeer sterk de Sound on Sound aanraden als producerstijdschrift. Hoge kwaliteit artikelen, reviews en ander nuttigs. Vraagbaak, interviews en analyses met doorgewinterde producers, technieken en tutorials voor alle grote sequencers en platformen en een online-gedeelte met geluidsvoorbeelden, video's en een archief dat teruggaat tot 1995 ofzo. De betere tijdschriftenhandel heeft ze los liggen, dus ik zou zeggen koop er eens eentje (los behoorlijk prijzig, maar het is t waard).
Voor de basics in muziektheorie (dus de hele shit van noten, toonladders, akkoorden, harmonieën etc): the Raven Spiral Guide. Gratis te downloaden, goed en begrijpelijk geschreven zonder elitair geneuzel of historische betweterigheid.
En nog een grote geschreven tutorial over het arrangeren van orkesten met sample libraries als uitgangspunt:
http://www.garritan.com/Orchestration_Tutorial.htmlBehandelt naast technische trucs en methodes om de boel realistisch te laten klinken ook het (klassiek) arrangeren zelf: contrapunt, frasering, individuele lijnen die samen een groter geheel vormen, etc.
De laatste heb ik zelf nog niet gelezen, maar hij staat op m'n lijstje.
Tot slot een boek dat ik pas gekocht heb en waar ik nog in bezig ben: Desiging Sound, van Andy Farnell. Gaat niet over produceren of muziek, maar over sound design door synthese (dus zonder samples of opnames) in Pure Data. Heavy stuff, maar ik denk ook heel inspirerend voor sound design voor muziek.