CC Forum

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp   Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Restauranttips
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 10:46 
Aangezien ik binnenkort mischien 2 restaurants in mijn bezit heb,zou ik wel es willen weten wat jullie nou belangrijk/cool/vernieuwend en hip vinden als jullie ergens gaan eten..

Moet t eten snel op tafel staan?wil je rustig zitten en niet met de eerstvolgende trein mee?bediening vrouwelijk mannelijk of gemengd?
jonge/ouder bediening?hoe moeten ze eruit zien,wat vind jij leuke hippe kleding voor bediend personeel?welke keuken vind je t leukst/lekkerste?hoe zou je t pand/terras aankleden?zou je feesten leuk vinden met dj en eten?

ik noem zomaar even wat dingen,kan er nog wel 100 noemen maar
mijn doelgroep is toch wel 20/30+,en wil van jullie wel es wat ideetjes horen of tips of leuke terrastips die je ergens gezien hebt...

Dus laat maar komen,alle tips zijn welkom!! ;)

Dit is t pand waar t eigenlijk om gaat:
Afbeelding
het andere pand waar ik nu al werk loopt als een trein..
het gaat dus met name om "de waag"
Een monumentaal pand dus je mag er erg weinig mee,tuurlijk kan je wel t terras leuk aankleden(kunnen 170 man zitten)
ook hier graag tips over... (y)

Profiel  

Berichttitel: Re: Restauranttips
BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:07 

lekker pinten hakken op het terras daar vroeger :headbanger:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:19 
welk bier vinden jullie bijvoorbeeld t lekkerst op een terrasje?
Ze tappen nu hertog jan,ben ik niet zo'n voorstander van...
Ik ben meer van de jupiler/warsteiner

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:21 

Om maar even ontopic ook te reageren, ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Het is zeker moeilijk dit allemaal zo even neer te zetten:
Bedieningstijd hoeft van mij niet te snel maar het moet ook niet heel lang duren natuurlijk, is daar niet iets van een ideale tijd voor die in de branche bekend is? Verder qua inrichting zou ik het niet al te hip maken, de waag heeft van buiten een mooie oude uitstraling en door die binnen heel modern/"hip" in te richten lijkt me niet heel mooi. Het terras zou ik zeker andere stoelen gebruiken, die op de foto staan zijn altijd vrij matig. Het zoeken van een goede set stoelen is wel lastig aangezien je teras niet echt effen is, probeer het te matchen met het interieur uiteraard.
Wat voor keuken krijg je daar eigenlijk en wat kook je in het andere restaurant?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:23 

Hertog is niet echt terrasbier inderdaad. Grolsch zal daar ook wel niet erg goed aan slaan ben ik bang. Het is voornamelijk Amstel en Heineken in west friesland, ik zou persoonlijk voor heineken gaan wat je kan afwisselen met een beperkt aantal speciaalbiertjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:24 

warsteiner..

maar weet je al wat je wilt dan? Ik bedoel, een tent gericht op 20/30+ publiek is nogal breed beschreven..

Alleen de kaart al zou je moeten aanpassen aan wat je wil: snelle hap of lang tafelen? of een combi?

Bier zuipen op het terras is leuk maar daar heb je geen restaurant voor :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:25 
tuurlijk zijn er tijden die een must zijn...ik wil maximaal een kwartier aanhouden.
Ik wil een snelle maar goede kaart voeren,ik zal m hier vd week even posten...
Kijk je moet t zo zien dat t concept al klaar ligt en daar gaan we ook mee aan de gang want de keuken en terras is echt verwaarloosd de laatste jaren,dit gaan we dus keihard aanpakken en gaat er de bijl in..
zowel in personeel als in de aankleding..
Frans/orientaals/nederlands gaat t worden met ook vis/schaaldieren platters,oesterman,mooie salades,lekkere snelle broodjes etc etc..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:27 

terras is wel een goede cash cow, zeker op de rode steen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:34 

Mooi pandje!

Verder niets nuttigs in dit topic in te brengen, geen kaas van gegeten :+

Sandji - Kicking Off DJ Set - Proton Radio - Free download! (zie spoiler)
Spoiler: bekijk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:40 

Bij een terras erger me ik er altijd aan als je ontzettend kleine glaasjes fris krijgt. En een bittergarnituur is ook een must.

Bij avondeten hou ik er persoonlijk niet van als het allemaal in de keuken keurig is opgediend zodat het er echt bijna uitziet als kunst. Het moet wel wat culinairder zijn.

En het liefste vrouwelijke bediening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:45 
DJ Triscurria schreef:

Bij avondeten hou ik er persoonlijk niet van als het allemaal in de keuken keurig is opgediend zodat het er echt bijna uitziet als kunst. Het moet wel wat culinairder zijn.

.

deze snap ik niet :D

Ze hebben nu bijvoorbeeld(1 van de 100 oudbollige voorbeelden)
van die standaard longdrink glazen,wtf!! dat is zooo gedateerd,mooi grote glazen met idd gewoon genoeg fris erin...
zet er ook even bij welk bier jullie t lekkerste vinden...
dat 1 graden bier bijvoorbeeld,drinken jullie dat?ik hoor daar nooit wat over..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:50 

Soms is het allemaal in elkaar geweven en neergelegd, versieringen eromheen met peterselie en dat soort dingen.
Ik hou zelf meer van het tapa's idee (iets wat ook culinair kan zijn)

Bier: Jupiler, hoegaarden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:54 
DJ Creator schreef:
Citaat:
warsteiner..

niet jou biertje?
Citaat:
maar weet je al wat je wilt dan? Ik bedoel, een tent gericht op 20/30+ publiek is nogal breed beschreven..

ja dat is ook de bedoeling,jong publiek dus..

Citaat:
Alleen de kaart al zou je moeten aanpassen aan wat je wil: snelle hap of lang tafelen? of een combi?

tja ik zie ze natuurlijk liever na 3 gangen en 2 flessen wijn weer na een uur gaan zodat de volgende kan komen,maar dat zal moeilijk te realiseren zijn...t wordt dus een combi
vanaf 10 uur gaat de kleine kaart erin...smoothies/yoghurt met fruit/croissantjes etc etc...maar ook gewone broodjes/salades/pasta's
dan om 5 uur de kleine kaart eruit en de a la carte kaart erin met lekkere toegankelijke gerechten(ze voeren nu de kleine kaart ook de hele dag door dus dan zit om 8 uur iedereen tosti's en uitsmijters te eten en geen biefstukken of sate/gebakken kabeljauw...daar laat je dus echt megageld liggen want of er nou 100 man aan de tosti's zit of aan een sateetje...ik bedoel maar,achterlijk beleid daar al jaren..

zo lag er ook nooit een kaart op tafel??sjesus,hoe dom kan je zijn
als jij een kaartje op tafel ziet liggen ga je toch even kijken...
nah zo zijn er nog 80 dingen...

Bier zuipen op het terras is leuk maar daar heb je geen restaurant voor :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:54 

Ik zie dat het in Hoorn is. Dat zegt, zonder in vooroordelen te vervallen iets over je doelgroep toch? Ik ben er een heel klein beetje bekend maar niet echt op horeca gebied. Hoorns hip is zeg maar iets anders dan Amsterdams hip ;) Heb je misschien iets meer info over de bevolking in Hoorn en de regio.

Ik weet dat er relatief veel zelfstandig ondernemers in de regio zitten. Bovengemiddeld veel kleine klusbedrijven en aannemers enzo. Vaak hebben die best een redelijke portemonnee (misschien nu iets minder). Maar wat voor publiek loopt er rond in Hoorn?

Over bier: heb je hier niet te maken met afspraken met de brouwer? Die zorgen toch vaak voor de lening aan cafe's? Zit jij hier niet aan vast dan? Ik vind persoonlijk hertog lekkerder dan warsteiner (teveel koolzuur). Grolsch vind ik helemaal niks en Amstel en heineken zijn niet bijzonder genoeg :D Brand bier vind ik ook wel lekker btw (en goed imago).

Heineken, Amstel en nog enkele van die zuipmerken horen imo niet thuis in een restaurant. Hertog, Brand en nog een paar hebben iets meer allure. Naast het tapbier, is er niet een lokale pilsener?

I want my jockey to play
Roll Over Beethoven, I gotta hear it again today.

www.vettigenmorsig.nl

Laatst bijgewerkt door milosz op 29 maart 2010 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:56 

Ik zou voor op het terras voor jupiler of brand gaan, eventueel grolsch. Een aantal goede witte en donkere speciaalbiertjes erbij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:57 

Dat bier van Heineken bedoel je? Heb het een paar keer op, maar omdat het zo koud is krijg ik altijd buikpijn :S

Verder met fris, gewoon flesje erbij doen en zorgen dat het personeel weet wat 'perfect-serve' is ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 11:59 

Niks flesje erbij. Grote glazen met beetje ijs erin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 12:00 

Ik vind flesje erbij beter. Dan weet je zeker dat de cola niet uit een petfles komt die al 2 weken openstaat of dat het een postmix is.

I want my jockey to play
Roll Over Beethoven, I gotta hear it again today.

www.vettigenmorsig.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 12:01 

Hmja dat proef je dan ook wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010 12:07 
milosz schreef:
Citaat:
Ik zie dat het in Hoorn is. Dat zegt, zonder in vooroordelen te vervallen iets over je doelgroep toch? Ik ben er een heel klein beetje bekend maar niet echt op horeca gebied. Hoorns hip is zeg maar iets anders dan Amsterdams hip ;) Heb je misschien iets meer info over de bevolking in Hoorn en de regio.

westfriezen zijn t,ik merk in t restaurant waar ik nu werk(tegenover de waag)dat je ze daar nog moet opvoeden culinair gezien,ik merk ook dat op de betere restaurantsites er weinig boven de lijn alkmaar bergen gaat...de rest van t plein laat echt gigantisch veel liggen qua aankleding terras,kaartvoering ed...t lijkt wel of hoorn 20 jaar heeft stilgestaan...
Citaat:
Ik weet dat er relatief veel zelfstandig ondernemers in de regio zitten. Bovengemiddeld veel kleine klusbedrijven en aannemers enzo. Vaak hebben die best een redelijke portemonnee (misschien nu iets minder). Maar wat voor publiek loopt er rond in Hoorn?

heel veel jongeren,maar er komen nu ook heel veel mensen uit de omgeving om te kijken naar t restaurant waar ik nu werk,mond op mond reclame dus..

verder is er een enorme haven aan t ijsselmeer en hier komen dus ook erg veel mensen met poen,die moet je dus ook inpakken...
Ook wil ik niet te moeilijk doen met wijnen,2 mooie witte,1 mooie rode,een mooie rose en een prosecco...

Citaat:
Over bier: heb je hier niet te maken met afspraken met de brouwer? Die zorgen toch vaak voor de lening aan cafe's? Zit jij hier niet aan vast dan? Ik vind persoonlijk hertog lekkerder dan warsteiner (teveel koolzuur). Grolsch vind ik helemaal niks en Amstel en heineken zijn niet bijzonder genoeg :D Brand bier vind ik ook wel lekker btw (en goed imago).

nee ik zit niet gebonden aan een bier,ik ben de nieuwe pachter en t contract loopt in mei af...dus ik mag mn eigen bier kiezen,ook hier zit qua inkoopsprijs een enorm verschil..ook heb je te maken met t glaswerk wat je erbij krijgt,is dat stapelbaar/mooi uiterlijk etc etc..

Citaat:
Heineken, Amstel en nog enkele van die zuipmerken horen imo niet thuis in een restaurant. Hertog, Brand en nog een paar hebben iets meer allure. Naast het tapbier, is er niet een lokale pilsener?

ik zal es kijken naar dat lokale bier,dat vind ik namelijk ook een heel goed punt omdat ik ook met hoornse mayonaise wil werken,hoornse kazen,ijsselmeervis etc etc...streekproducten dus..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp    Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Quick reply