Citaat:
Ik zie dat het in Hoorn is. Dat zegt, zonder in vooroordelen te vervallen iets over je doelgroep toch? Ik ben er een heel klein beetje bekend maar niet echt op horeca gebied. Hoorns hip is zeg maar iets anders dan Amsterdams hip

Heb je misschien iets meer info over de bevolking in Hoorn en de regio.
westfriezen zijn t,ik merk in t restaurant waar ik nu werk(tegenover de waag)dat je ze daar nog moet opvoeden culinair gezien,ik merk ook dat op de betere restaurantsites er weinig boven de lijn alkmaar bergen gaat...de rest van t plein laat echt gigantisch veel liggen qua aankleding terras,kaartvoering ed...t lijkt wel of hoorn 20 jaar heeft stilgestaan...
Citaat:
Ik weet dat er relatief veel zelfstandig ondernemers in de regio zitten. Bovengemiddeld veel kleine klusbedrijven en aannemers enzo. Vaak hebben die best een redelijke portemonnee (misschien nu iets minder). Maar wat voor publiek loopt er rond in Hoorn?
heel veel jongeren,maar er komen nu ook heel veel mensen uit de omgeving om te kijken naar t restaurant waar ik nu werk,mond op mond reclame dus..
verder is er een enorme haven aan t ijsselmeer en hier komen dus ook erg veel mensen met poen,die moet je dus ook inpakken...
Ook wil ik niet te moeilijk doen met wijnen,2 mooie witte,1 mooie rode,een mooie rose en een prosecco...
Citaat:
Over bier: heb je hier niet te maken met afspraken met de brouwer? Die zorgen toch vaak voor de lening aan cafe's? Zit jij hier niet aan vast dan? Ik vind persoonlijk hertog lekkerder dan warsteiner (teveel koolzuur). Grolsch vind ik helemaal niks en Amstel en heineken zijn niet bijzonder genoeg

Brand bier vind ik ook wel lekker btw (en goed imago).
nee ik zit niet gebonden aan een bier,ik ben de nieuwe pachter en t contract loopt in mei af...dus ik mag mn eigen bier kiezen,ook hier zit qua inkoopsprijs een enorm verschil..ook heb je te maken met t glaswerk wat je erbij krijgt,is dat stapelbaar/mooi uiterlijk etc etc..
Citaat:
Heineken, Amstel en nog enkele van die zuipmerken horen imo niet thuis in een restaurant. Hertog, Brand en nog een paar hebben iets meer allure. Naast het tapbier, is er niet een lokale pilsener?
ik zal es kijken naar dat lokale bier,dat vind ik namelijk ook een heel goed punt omdat ik ook met hoornse mayonaise wil werken,hoornse kazen,ijsselmeervis etc etc...streekproducten dus..